Mat Tipsen!

Smörgåstårtan!!

Det är ganska så roligt att göra smörgåstårtor...eftersom jag själv älskar smörgåstårta..

Jag gjorde smörgåstårta till rektorn som fyllde 50 år...var väldigt länge sen jag gjorde smörgåstårta men den blev väldigt bra ändå..

Den blev tydligen så bra så att dagen därpå kom han in i köket och ger mig en jätte kram och tackade så jätte mycket...
var nog det bästa tack jag någonsin har fått för maten jag har lagat =D....

Här kommer ni att få receptet till tårtan..har inga mängder eftersom jag bara gör...

Till en sån här stor tårta hade jag ca 20 st landgångsbröd,
1 liter creme fraiche som jag vispade hård.
ca 500 g räkor & kräftstjärtar som jag hackade och blandade separat med creme fraiche, salt, peppar, ½ msk dijon senap och liten skvätt citron juice.
smöra alla bröd på båda sidorna förutom dom på botten.
sen är det bara att bygga lagrerna blev 2 lager av varje och sedan toppen då tog jag creme fraichen blandningen och smorde lite på hela tårtan och lät den stå över natten sedan så tog jag resten av creme fraichen blandningen och smorde över tårtan.
sedan så dekorerade jag med kallrökt lax, ägg, resterande räkor och kräfstjärtar och lite stenbits rom.

Och så här såg resultatet ut som jag blev väldigt nöjd med!!!









Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: